Bloggarin taipaleella tulee vastaan tilanteita, jolloin inspiraatiota saa etsimällä etsiä ja mielenkiintoisten postausten kirjoittaminen saattaa tuntua vain kaukaiselta haaveelta. Näin saattaa olla etenkin tilanteissa, joissa aihealue tuntuu aluksi melko arkiselta. Esimerkiksi tapetti saattaa ensin tuntua tällaiselta haastavalta teemalta, jota sen ei kuitenkaan tarvitse välttämättä olla. Aiheesta saa nimittäin aikaan erittäin mielenkiintoisen, ja tavallisesta poikkeavan, blogipostauksen, kunhan vain postauksen tulokulma on mietitty tarkkaan. Löydät tästä artikkelista hyviä vinkkejä, joiden avulla voit kirjoittaa mielenkiintoisen blogipostauksen tapetti-teemasta.
Valitse tulokulmaksi jokin henkilökohtainen aihe
Monien postausten tulokulmaksi kannattaa valita jokin henkilökohtainen tilanne tai tapahtuma, kuten yhteenmuutto rakkaan kanssa ja uuden kodin tapettivalintojen pohtiminen tai vaikkapa kodin leffahuoneen tapettien valitseminen. Kun kirjoitat aidosti omista lähtökohdista käsin ja annat lukijoillesi hyviä, käytännössä hyviksi koettuja, vinkkejä, huomaavat lukijasi nopeasti postauksen aitouden! Aidot ja omiin kokemuksiin pohjautuvat postaukset, niinkin arkisesta aiheesta kuin tapetti, kiinnostavat lukijoita ja inspiroivat heitä mahdollisesti jopa kokeilemaan ideoitasi omassakin sisustuksessaan.
Valitse tulokulmaksi lukijoidesi ongelmien ratkaiseminen
Jos kirjoitat sisustusaiheista blogia, saattaa lukijoillasi olla monia tapetoimiseen liittyviä pulmia, joista he ovat ehkä kysyneet sinulta blogisi somekanavalla tai blogisi keskusteluosiossa. Usein postauksen tulokulmaksi kannattaakin valita blogin lukijan tai lukijoiden ongelman ratkaiseminen, sillä tuot näin postauksellasi lukijoillesi arvokasta lisäarvoa.
Elleivät lukijasi ole esittäneet sinulle kysymyksiä, kannattaa hieman googletella ja etsiä yleisimmin tapetti-teemaan liittyviä kysymyksiä. Niiden joukosta saattaa löytyä jokin sellainen yleinen kysymys, johon sinulla on aivan erityinen, postauksen teemaksi sopiva tulokulma. Ehkäpä sinulla on aivan erityisen hyviä vinkkejä vaikkapa tapetin valintaan liittyen tai ehkäpä haluaisit kertoa vaikkapa hyvistä kokemuksistasi valokuvatapetteihin liittyen. Google onkin hyvä työväline siinä vaiheessa, kun haluat tietää, mistä tapettimarkkinoilla puhutaan juuri nyt ja millaisia kysymyksiä tapetteja ostavilla asiakkailla yleisesti on.
Valitse tulokulmaksi tapettikaupan esittely
Myös tapettikaupan esittely voi olla mielenkiintoinen tulokulma. Tällöin voit ottaa postauksen aiheeksi esimerkiksi Kotitapetti-sivuston, josta on näppärää tilata kodin tapetit suoraan kotiin maksuttomalla rahdilla. Verkkokaupasta tilattaessa lukijasi säästävät niin aikaa, rahaa kuin vaivaakin, ja pääsevät näin luomaan mahdollisimman nopeasti kotiinsa haluamaansa tunnelmaa. Samalla voit esitellä Kotitapetti-sivuston toimintaa laajemminkin. Ehkäpä saat jopa sovittua heidän kanssaan maksullisesta yhteistyöstä, joka hyödyttää teitä molempia.
Jos olet itse tilannut Kotitapetilta tapetit, joihin olit erityisen tyytyväinen, kannattaa kertoa verkkokaupasta omien kokemusten pohjalta. Kerro vaikkapa, millaisen tapetin itse valitsit kaupan monipuolisesta valikoimasta ja näytä lukijoillesi miltä valitsemasi tapetti näyttää kodissasi. Voit myös antaa lukijoillesi näppäriä tapetointivinkkejä, joihin Kotitapetti-sivusto antaa hyvän pohjustuksen. Ota siis tapetoimastasi seinästä ja ehkä myös työvaiheista laadukkaita ja mielenkiintoisia kuvia ja käytä niitä postauksesi kuvituksena. Jos tapetoinnin aikana sattui kommelluksia, on niistäkin hyvä mainita, jotta lukijasi voivat näin välttää samat sudenkuopat.
Monta kärpästä yhdellä iskulla
Usein kaikista parhaiten toimivat postaukset, joissa ratkaistaan niin sanotusti monta kärpästä yhdellä iskulla. Lukijasi saattavat esimerkiksi kysyä, mistä löytyy hyvä valikoima laadukkaita tapetteja. Tällöin voit toteuttaa yllä mainitun tapetteja myyvän verkkokaupan esittelyn siten, että ratkaiset lukijoidesi sinulle esittämän kysymyksen, teet sinua hyödyttävää yhteistyötä kyseisen verkkokaupan kanssa ja kirjoitat blogiisi mielenkiintoisen postauksen. Se voi jopa tuoda sinulle uusia lukijoita – puhumattakaan siitä, kuinka iloiseksi alkuperäisen kysymyksen esittänyt lukija tulee siitä, että otit alun perin hänen pulmansa ratkaistavaksi.